مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 09:452020-07-13اقتصادي

صادرکنندگان در به در دلار در بازار آزاد!


یک فعال اقتصادی می گوید با توجه به تاکید جدی بانک مرکزی بر لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات تا پایان تیرماه بسیاری از صادرکنندگان با مشکلات جدی مواجه شده اند.

- یک فعال اقتصادی می گوید با توجه به تاکید جدی بانک مرکزی بر لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات تا پایان تیرماه بسیاری از صادرکنندگان با مشکلات جدی مواجه شده اند.

مهدی علیپور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال های گذشته صادرکنندگان ایرانی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات شان مجبور بودند با تحریم های آمریکا مقابله کنند، اما در ماه های گذشته شیوع ویروس کرونا نیز به این مشکلات دامن زده است.

وی با بیان این که با بسته شدن مرزها چه صادرات و چه رفت و آمد صادرکنندگان دشوار شده است، بیان کرد: با توجه به این که بانک های بین المللی با ما کار نمی کنند، صادرکنندگان ایرانی مجبورند با استفاده از روش های خاص ارز خود را به کشور بازگردانند و در این مدت شیوع ویروس کرونا این کار را دشوار کرده است.

در کنار آن اختلاف قیمت زیاد میان بازار نیما و بازار آزاد نیز انگیزه صادرکنندگان را کاهش داده است.

عضو سابق اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که صادرکنندگان واقعی به دنبال بازگشت ارز خود به کشور هستند، توضیح داد: قطعا هیچ تولید کننده ای قصد خارج کردن سرمایه خود را ندارد، اما این که با وجود تمام ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرکنندگان در به در دلار در بازار آزاد!

صادرکنندگان در به در دلار در بازار آزاد!