مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 10:052020-07-13سياسي

تیر خلاص حزب النهضه تونس به دولت «الفخفاح»


شورای مشورتی حزب النهضه تونس، «راشد الغنوشی» رییس این حزب را برای گفت وگو با رییس جمهور و گروه های سیاسی و اجتماعی جهت آغاز رایزنی های مربوط به کابینه جدید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای مشورتی حزب النهضه با اکثریت آراء (54 عضو) با تشکیل کابینه جدید موافقت کرد در حالیکه 38 عضو این شورا نیز به استمرار کابینه جدید رأی دادند.

20 ژانویه گذشته پس از آنکه الحبیب الجملی از حزب النهضه موفق نشد از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، قیس سعّید رییس جمهور تونس الیاس الفخفاخ وزیر سابق دارایی و از رهبران حزب دموکراتیک التکتل را مأمور تشکیل کابینه جدید کرد.

در همین ارتباط عماد الخمیری سخنگوی رسمی حزب النهضه گفت که تشکیل کابینه جدید می تواند به بحران سیاسی کنونی در کشور به ویژه در سایه اوضاع سیاسی و اقتصادی کنونی و وجود پرونده اتهامات علیه نخست وزیر فعلی، پایان دهد.

طبق گزارش شبکه الجزیره ، تصمیم شورای مشورتی حزب النهضه برای انحلال دولت الفخفاخ که اساسا از احزاب النهضه، جریان دموکرات، جنبش الشعب و تحیا تونس تشکیل شده است، پس از آن صادر شد که چند روز پیش این حزب در بیانیه ای اعلام کرده بود که تصمیم گیری در این باره را به شورای مشورتی ارجاع می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیر خلاص حزب النهضه تونس به دولت «الفخفاح»

تیر خلاص حزب النهضه تونس به دولت «الفخفاح»