مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 11:252020-07-13بين الملل

اردوغان و پوتین درباره سوریه و لیبی رایزنی کردند


ریاست جمهوری ترکیه از گفت و گوی تلفنی «رجب طیب اردوغان» با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود درباره روابط دوجانبه و تحولات سوریه و لیبی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که مقام های آنکارا و مسکو طی روزهای اخیر درباره درگیری های لیبی اظهارنظرهای مختلفی کرده اند، روسای جمهور دو کشور در یک تماس تلفنی با هم درباره لیبی، سوریه و دیگر موضوعات رایزنی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی ، دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز دوشنبه از رایزنی تلفنی رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ترکیه و روسیه خبر داد.

طبق اعلام آنکارا، همکاری های اقتصادی دوجانبه، اوضاع و تحولات لیبی و سوریه از محورهای گفت و گوی تلفنی روسای جمهور دو کشور بود.

در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه آمده که اردوغان و پوتین علاوه بر رایزنی درباره تقویت روابط دوجانبه ترکیه و روسیه و همکاری در زمینه مقابله با ویروس کرونا، اوضاع لیبی و سوریه را مورد ارزیابی قرار دادند و درباره دیگر موضوعات منطقه ای هم صحبت کردند.

تماس تلفنی اردوغان و پوتین در حالی انجام شده که طی روزهای اخیر وزرای خارجه دو کشور درباره تحولات لیبی اظهاراتی مطرح کرده بودند.

سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود که نیروهای ارتش ملی لیبی (وابسته به ژنرال خلیفه حفتر) آمادگی امض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان و پوتین درباره سوریه و لیبی رایزنی کردند

اردوغان و پوتین درباره سوریه و لیبی رایزنی کردند