مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 05:302020-07-14اقتصادي

بحران آب خوی وارد فاز جدیدی شد


با خالی شدن سفره آبهای زیرزمینی، حفر چاه های جدید با وجود قرار گرفتن در لیست دشت های ممنوعه و عدم احداث سد غازان بعد از یک دهه، بحران کمبود آب در خوی را شدت بخشیده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: سکینه اسمی- شهرستان خوی با جمعیتی نزدیک به 400 هزار نفر دومین شهر بزرگ آذربایجان غربی به شمار می رود، اما سال هاست مردم این شهرستان در بخش های آب شرب، صنعت و کشاورزی با بحران کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند.

کمبود مخازن تأمین آب شرب خوی، کاهش حجم آب چاه های خوی و رسوب گذاری چاه ها، ضرورت حفر چاه های جدید و خطر خالی شدن سفره های آب های زیرزمینی امروز از معضلاتی است که این شهرستان را با معضل کمبود آب مواجه کرده است.

ساخت سدهای جدید، اصلاح و احداث شبکه بررسی شکستگی های شبکه های برای جلوگیری از اتلاف آب، احداث سدهای غازان و در نهایت انتقال آب از سد آغ چای به شهرستان خوی هر چند از گزینه های دم دستی مسئولان برای حل این بحران مطرح می شود، اما این طرح ها زمان بر بوده و جواب گوی نیاز فعلی مردم این منطقه نیست.

در سفرهای هیئت دولت به آذربایجان غربی و شهرستان خوی، تأمین آب شرب پایدار مهم ترین دغدغه و مطالبه مردم این شهرستان مطرح شده اما تاکنون هیچکدام از راهکارهای اتخاذ شده از جمله احداث سد غازان، طرح انتقال آب از آغ چای عملی نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران آب خوی وارد فاز جدیدی شد

بحران آب خوی وارد فاز جدیدی شد