مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 05:402020-07-14پزشكي

آنچه باید درباره استفاده از ماسک بدانیم


با توجه به شیوع کرونا و لزوم استفاده از ماسک، مردم در تهیه ماسک دچار سردرگمی شدند اما باید بدانند که استفاده از ماسک پزشکی (ماسک ساده) برای پیشگیری از ابتلا به کرونا کافی است.

- ایسنا/قزوین یک دکترای بهداشت حرفه ای گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم استفاده از ماسک، مردم در تهیه ماسک دچار سردرگمی شدند اما باید بدانند که استفاده از ماسک پزشکی (ماسک ساده) برای پیشگیری از ابتلا به کرونا کافی است.

احمد نیک پی با اشاره به لزوم استفاده از ماسک در شرایط کنونی، در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: ویروس ها و سایر عوامل میکروبی قبل از این که ویروس باشند ذره هستند، ویروس کرونا نیز حدود 12 دهم میکرون است؛ باید توجه داشت که در بیماران عطسه و سرفه و ترشحات باعث می شود این ویروس از محیط دهان خارج و وارد هوا شود.

وی افزود: در زمستان این ویروس تبخیر می شود، روی سطوح می نشیند و سطوح آلوده می شود درعین حال احتمال اینکه ویروس در هوا معلق بماند کم است اما با گرم شدن هوا این ویروس بلافاصله خشک و ذرات حاوی ویروس در هوا پخش می شود.

این متخصص هوا و تصفیه هوا تأکید کرد: برای پیشگیری از کرونا لازم است که ماسک بزنیم، عده ای به دنبال استفاده از ماسک n95 هستند درحالی که ماسک های n95 موجود در بازار در بهترین حالت بیشتر از 50 درصد کارایی ندارد و نمی توان گفت این ماسک ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید درباره استفاده از ماسک بدانیم

آنچه باید درباره استفاده از ماسک بدانیم