مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 06:452020-07-14اجتماعي

پایش فلامینگوهای جوجه آور در بختگان ادامه دارد


پایش گونه جوجه آور فلامینگو که از زمستان سال گذشته در تالاب بختگان آغاز شده، کماکان ادامه دارد.

- ایسنا/فارس مدیرکل محیط زیست فارس گفت: پایش گونه جوجه آور فلامینگو که از زمستان سال گذشته در تالاب بختگان آغاز شده، کماکان ادامه دارد.

حمید ظهرابی سه شنبه 24 تیر در حاشیه بازدید از بختگان با اشاره به استمرار پایش گونه جوجه آور فلامینگوها در این تالاب، گفت: هدف از انجام این پایش برآورد جمعیت کلنی جوجه آور و رصد وضعیت آن ها در فصل تابستان و تا زمان پرواز جوجه ها است.

او افزود: بارندگی های سال گذشته و رهاسازی بخشی از حق آبه تالاب در فصل زمستان به ماندگاری آب کمک کرده و در آخرین برنامه پایش که با کمک پهپاد در 21 تیر انجام شده وضعیت پرندگان در حال حاضر مناسب گزارش شده است.

ظهرابی خاطرنشان کرد: از روستاییان حاشیه تالاب درخواست می شود در صورت مشاهده جوجه ها در حاشیه مزارع، مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تالاب بختگان با وسعت 84 هزار هکتار در شهرستان نی ریز واقع شده و از معدود زیستگاه های جوجه آوری فلامینگو در کشور است.

تالاب بختگان که یکی از تالاب های بزرگ کشور محسوب می شود، بیش از 10 سال به دلیل خشکسالی، کاهش بارندگی، افزایش برداشت از منابع آب زیرزمینی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش فلامینگوهای جوجه آور در بختگان ادامه دارد

پایش فلامینگوهای جوجه آور در بختگان ادامه دارد