مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 08:452020-07-14پزشكي

بخش پلاسما فرز در انتقال خون هرمزگان افتتاح شد


پس از مدت ها برنامه ریزی، بالاخره بخش پلاسما فرز برای جمع آوری پلاسمای بهبودیافتگان از کویید - 19 در انتقال خون هرمزگان افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، بخش پلاسما فرز بهبود یافتگان کووید 19 در مرکز انتقال خون بندرعباس صبح امروز با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افتتاح شد با بهره برداری از بخش پلاسما فرز بهبود یافتگان موجب شده تا سازمان انتقال خون خدمات بیشتری در راه سلامت به هم استانی های هرمزگانی ارائه کند.

شهروندانی که مدت 28 روز از زمان رهایی کامل آنها از کووید 19گذشته و به عنوان بهبودیافتگان کووید 19 هستند،  می توانند به شکرانه بازیابی سلامتی شان و کمک به افراد مبتلا، به مرکز انتقال خون بندرعباس مراجعه و پلاسما اهدا کنند چرا که پادتن ضد ویروسی که در پلاسمای خون بهبود یافتگان موجود است، می تواند در نجات جان بیماران مبتلا مفید و موثر واقع شود.

دکتر ایمان زارعی مدیر کل انتقال خون هرمزگان نیز در این زمینه اظهار داشت: بهترین زمان برای اهدای پلاسمای بهبودیافتگان، 28 روز بعد از بهبودی کامل است تا در این فاصله زمانی مطمئن شویم که آن ها دیگر ناقل نیستند و می توانند بدون هیچ دغدغه ای نسبت به اهدای پلاسمای خود اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش پلاسما فرز در انتقال خون هرمزگان افتتاح شد

بخش پلاسما فرز در انتقال خون هرمزگان افتتاح شد