مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 03:052020-07-14اقتصادي

اعلام 6 روستای هدف صنایع دستی در اسفراین


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسفراین از معرفی 6 روستا به عنوان روستای هدف صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، عبدالله سهرابی اظهار کرد: با هدف توجه به روستاها به عنوان کانون مهم تولید، روستاهای رویین، الست، اتیمز، دهنه اجاق، چهار برج و چهل دختران در شهرستان اسفراین به عنوان روستاهای هدف صنایع دستی معرفی شدند.

وی هدف از این طرح را فراهم شدن زمینه اشتغال به ویژه برای بانوان برشمرد و تصریح کرد: این 6 روستا به عنوان پایلوت در رشته های گلیم بافی، نساجی سنتی، سیاه چادر و بافت کلاه فعالیت هدفمند خواهند داشت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین افزود: اشتغال پایدار از طریق صنایع دستی به منظور بازگشت جمعیت به روستاها و توسعه و رونق رشته های صنایع دستی در روستاها از دیگر اهداف این طرح است.

سهرابی با بیان این که معرفی روستاهای هدف صنایع دستی با شعار هر روستا یک محصول دنبال می شود، ابراز امیدواری کرد: با تحقق این طرح، امسال شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صنایع دستی روستایی باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام 6 روستای هدف صنایع دستی در اسفراین

اعلام 6 روستای هدف صنایع دستی در اسفراین