مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 03:552020-07-15پزشكي

دیابت و فشارخون علت 75 درصد بیماران دیالیزی


مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت: 75 درصد بیماران دیالیزی از ناحیه بیماری دیابت و فشارخون است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا طهماسبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه شهر زنجان به شهر کریمان معروف است، افزود: حاصل خدمات خیرین زنجانی در ساخت 5 طبقه ساختمان انجمن کلیوی که دارای کلینیک و درمانگاه و بخش دیالیز، مهمانسرای بیماران غریبه و بخش اداری و آموزشی و تحقیقاتی است که تمامی خدمات بیماران دیالیزی تجمیع و بصورت رایگان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه 6 گروه بیماران دیابت، ام اس، هموفیلی، دیالیزی، پیوندی، تالاسمی جز هیئت ورزش بیماران خاص هستند افزود: بیشتر این ورزشکاران از بیماران پیوندی هستند که در 14 رشته ورزشی فعالیت دارند.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 250 فعال ورزشی در هیئت ورزش بیماران خاص داریم تصریح کرد: از این تعداد 80 نفر قهرمان در سطح استانی و کشوری و بین المللی هستند که 12 نفر از این ورزشکاران به تیم ملی در رشته های بدمینتون، پتانگ و دوچرخه سواری ورود پیدا کردند.

طهماسبی با بیان اینکه تمامی مسابقات و فعالیت های ورزشی هیئت بیماران به دلیل بیماری کرونا ممنوع و به تعلیق درآمده است خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ورزش بیشترین تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت و فشارخون علت 75 درصد بیماران دیالیزی

دیابت و فشارخون علت 75 درصد بیماران دیالیزی