مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 07:252020-07-15سياسي

علل نافرمانی کردن نوجوانان کدام است؟


عضو شورای نظام روانشناسی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نافرمانی نوجوان یکی از شایع ترین مشکلات روانی و رفتاری است، گفت: این رفتار می تواند وابسته به عوامل متعددی مانند خانواده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، محسن لعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اینکه نافرمانی نوجوان یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی و رفتاری است، اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها برای حل این مشکل به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند.

در بین پسران نافرمانی کردن و مشکلات رفتاری معمولاً دو تا سه برابر بیشتر از دختران است.

وی با بیان اینکه والدین باید اختلالات رفتاری فرزند نوجوان را از مسائل بلوغ و نوجوانی مجزا کنند، افزود: مهم‌ترین وجه افتراق مشکلات رفتاری و مسائل بلوغ و نوجوانی شدت، مدت و فراوانی آن است و اینکه عملکرد خانوادگی، اجتماعی و تحصیلی نوجوان را تخریب می‌کند.

این مدرس دوره‌های تخصصی روانشناسی معتقد است نافرمانی کردن نوجوان می‌تواند وابسته به عوامل متعددی مانند خانواده، نوع ارتباط والدین با نوجوان، ژنتیک، تأثیر گروه همسالان و فقر اجتماعی باشد و همه این عوامل ایجاد کننده مشکلات رفتاری در دوره نوجوانی است.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای دردسرساز در بین نوجوانان به سه دسته تقسیم می‌شوند، گفت: این سه دسته شامل رفتارهای درد سرساز خفیف،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل نافرمانی کردن نوجوانان کدام است؟

علل نافرمانی کردن نوجوانان کدام است؟