مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 07:252020-07-15اقتصادي

پیشنهاد افزایش قیمت تضمینی چغندر قند به یک هزار تومان در هر کیلوگرم


مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورت افزایش قیمت خرید تضمینی چغندر قند به بیش از یک هزار تومان در هر کیلوگرم، انتظار می رود که کشاورزان چغندر بیشتری در سال زراعی آینده بکارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، پیمان حصادی گفت: با توجه به افزایش هزینه تولید در پی حذف ارز 4200 تومانی از نهاده های کشاورزی، بهترین گزینه برای ادامه روند کشت چغندر قند در سال زراعی 1400-99 این است که دولت قیمت خرید تضمینی این محصول را به بیش از یک هزار تومان افزایش دهد.

وی با بیان این که قیمت چغندر قند متاثر از قیمت شکر است، اظهار داشت: گزینه دیگر این است که دولت قیمت شکر را افزایش دهد تا تولید برای چغندرکاران صرف کند.

حصادی اذعان کرد: برای سال زراعی 99-98 قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندر قند پاییزه 5900 ریال به اضافه یک هزار ریال کرایه حمل و نقل و قیمت خرید تضمینی چغندر بهاره 6024 ریال با 500 ریال کرایه حمل و نقل تعیین شد که این رقم با توجه به شرایط فعلی باید افزایش یابد.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی، به افزایش هزینه تهیه بذور مقاوم خارجی مورد نیاز چغندرکاران برای کشت پاییزه اشاره و تصریح کرد: برای پاییز امسال کشت 30 هزار هکتار چغندر قند پیش بینی شده است و این در حالی است که 100 درصد بذور مقاوم مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد افزایش قیمت تضمینی چغندر قند به یک هزار تومان در هر کیلوگرم

پیشنهاد افزایش قیمت تضمینی چغندر قند به یک هزار تومان در هر کیلوگرم