مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 10:552020-07-15پزشكي

اهمیت مصرف فولیک اسید قبل از بارداری


معاون آموزشی گروه زنان و مامایی بیمارستان رضوی گفت: زنان در بازه سنین باروری، که دچار صرع هستند، توصیه می شود که روزانه 4 میلی گرم اسید فولیک استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا شهرکی نسب معاون آموزشی گروه زنان و مامایی بیمارستان رضوی گفت: درباره بانوانی که بیماری صرع داشته و تصمیم به باردار شدن دارند باید اذعان کرد که افزایش ناهنجاری‌ها در جنین این بانوان انکارناپذیر است و هدف متخصصان از کنترل این ناهنجاری‌ها پیش از باردار شدن ترجیحا با یک دارو یا با دارو‌هایی است که خواص تراتوژنی یا آسیب‌زایی کمتری داشته باشد.

او با بیان اینکه بررسی سلول‌های عصبی در بانوان پیش از اقدام به بارداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: پس از بیماری‌های قلبی عروقی دومین ناهنجاری شایع در بارداری مشکلات مربوط به سلول‌های عصبی است.

معاون آموزشی گروه زنان و مامایی بیمارستان رضوی ادامه داد: در واقع، این ناهنجاری با مصرف فولیک اسید پیش از بارداری قابل پیشگیری است و ما به همه بانوانی که می‌خواهند باردار شوند، تاکید می‌کنیم که حتماً از سه ماه پیش از بارداری تا پایان سه ماهه نخست بارداری، اسید فولیک را روزانه بین 400 تا 800 م میکروگرم مصرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت مصرف فولیک اسید قبل از بارداری

اهمیت مصرف فولیک اسید قبل از بارداری