مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 19:052020-07-15سياسي

قم قطب تولید چادر مشکی/سالانه 90 میلیون متر چادر مشکی وارد می شود


سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: ایران نخستین مصرف کننده چادر مشکی در دنیا است و واردات این محصول فرهنگی زیبنده ایران اسلامی نیست.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- هیفاء پردل: 19 دی سال گذشته بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم از دغدغه های فرهنگی استان قم برای مردم این شهر درد دل ها داشتند؛ حال از تغییر فرهنگ پوشش این دیار مقدس گرفته تا نوع و سبک معماری که جای بسی گفته ها و حرف ها دارد اما در چند روز گذشته زمزمه احداث بزرگ ترین کارخانه تولید چادر مشکی در شهر مذهبی مانند قم جز خبرهای مهم رسانه های استان قرار گرفت.

این خبر هم زمان با سفر سرپرست وزارت صمت و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی قم و پیشنهاد او برای احداث کارخانه چادر مشکی مطرح می شود زیرا این واحد تولیدی و صنعتی با ماهیت فرهنگی و اجتماعی شهر قم همخوانی دارد و مورد تأیید علما و مراجع عظام تقلید است.

در سالی که به جهش تولید نامگذاری شده و با توجه به اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیا است زیبنده این کشور اسلامی که بحث عفاف و حجاب در آن دغدغه بسیاری از مردم نیز هست؛ اینکه نخستین کشور واردکننده چادر از کشورهای ژاپن و کره باشد جای تردید و سوال است؟ اکنون بحث احداث این واحد تولیدی که می تواند صنعت و فرهنگ شهر قم را در کنار هم قرار دهد وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم قطب تولید چادر مشکی/سالانه 90 میلیون متر چادر مشکی وارد می شود

قم قطب تولید چادر مشکی/سالانه 90 میلیون متر چادر مشکی وارد می شود