مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 تیر 1399 ساعت 02:252020-07-15پزشكي

تنها دو قلم انسولین با محدودیت توزیع مواجه است


گروهی از بیماران دیابتی با محدودیت هایی در تأمین دارو مواجه هستند و نمی توانند به تعداد مندرج در نسخه پزشک دارو تهیه کنند، فارس در گزارشی به بررسی جزییات محدودیت های وضع شده پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، بیماری قند یا همان دیابت نوعی بیماری متابولیکی است که در آن بدن فرد اصلاً انسولین تولید نمی کند (دیابت نوع 1) یا میزان انسولین تولید کافی یا مؤثر نیست (دیابت نوع 2) که در نتیجه آن بدن امکان کنترل قند خون را از دست می دهد.

مدتی است که گروهی از بیماران دیابتی در تأمین داروهای مورد نیاز خودشان از داروخانه ها با محدودیت هایی مواجه شده اند، غلامحسین صادقیان، رییس انجمن داروسازان استان اصفهان، در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: انسولین در دو شکل ویال و قلم (Pen) تولید می شود که در عرضه ویال با توجه به تولیدکنندگان داخلی مشکلی نداریم، در عرضه قلم های لانتوس نیز که با نام تجاری بازالین توسط یک شرکت دارویی داخلی سازی شده کمبودی احساس نمی شود.

محدودیت در عرضه قلمی هاست رییس انجمن داروسازان استان اصفهان ادامه داد: در تأمین برخی انسولین های قلمی مانند نوومیکس (Novomix) و نوورپید (Novorapid) محدودیت توزیعی وجود دارد و بر اساس سهمیه وارد شده به استان میان داروخانه ها توزیع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها دو قلم انسولین با محدودیت توزیع مواجه است

تنها دو قلم انسولین با محدودیت توزیع مواجه است