مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-16اقتصادي

چاه های غیرمجاز؛ بلای جان آب های زیرزمینی در ابهر زنجان


با مسدود کردن چاه های غیرمجاز نزدیک به یک میلیون مترمکعب آب در سال جذب زمین و ذخیره شده است.

- ایسنا/زنجان مدیر منابع آب شهرستان ابهر گفت: با مسدود کردن چاه های غیرمجاز نزدیک به یک میلیون مترمکعب آب در سال جذب زمین و ذخیره شده است.

حسن ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تهدید چاه های غیرمجاز برای منابع آبی زیرزمینی، اظهار کرد: با مسدود کردن چاه های غیرمجاز نزدیک به یک میلیون مترمکعب آب در سال، جذب زمین و ذخیره شده است.

وی، فرآیند انسداد چاه های غیرمجاز جدیدالحفر را کوتاه عنوان کرد و گفت: چاه های جدیدالحفر به صورت ضرب الاجلی و در کمتر از دو ماه مسدود می شود.

ابراهیمی با بیان این که این فرآیند در چاه های غیرمجاز سنوات دار طولانی تر است، عنوان کرد: چاه هایی که سنوات دار است باید به دادگاه شکایت و حکم گرفته شود، به همین دلیل فرآیند انسداد آن ها زمان بر بوده و ممکن است حتی تا دو سال نیز به طول انجامد.

این مسئول با اشاره به ابلاغ قانون تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز در سال 89، یادآور شد: به موجب این قانون باید چاه هایی که پیش از سال 85 یا پس از آن حفر شده اند، تعیین تکلیف شوند.

ابراهیمی یادآور شد: برخی از افرادی که پیش از سال 85 و یا پس از آن اقدام به حفر چاه آب کرده اند، هنوز هم نسبت به تعیین تکلیف چاه های خود و دریافت پروانه اقدام نکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاه های غیرمجاز؛ بلای جان آب های زیرزمینی در ابهر زنجان

چاه های غیرمجاز؛ بلای جان آب های زیرزمینی در ابهر زنجان