مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 تیر 1399 ساعت 16:352020-07-16سياسي

مرمت بازار فرش احیای هویت تاریخی مشهد است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: اجرای عملیات مرمت و بازسازی بازار فرش، احیای هویت تاریخی مشهد است.

- به گزارش  خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر در بازدید از عملیات مرمتی این اثر تاریخی با بیان این مطلب، به بازدید از پروژه احیا و مرمت بازار فرش مشهد اشاره و ابراز کرد: اقدامات برای احیا و مرمت این بازار با مشارکت شهرداری، کسبه و همکاری و نظارت میراث فرهنگی از سال 97 آغاز شده و طرح مرمتی در شورای فنی استان و کشور تصویب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به تاریخچه این بازار، اظهار کرد: معماری این بازار به صورت چهارطاقی با گنبدهای آجری بوده و از بازارهای عهد قاجار است که قدمت آن به دوره تیموریان نیز می رسد.

وی افزود: اقدامات انجام شده برای مرمت و احیای این بازار شامل گمانه زنی باستان شناسی در پی بازار برای تثبیت هویت تاریخی بازار است.

مکرمی فر گفت: بخشی از بازار با پوشش عرق چین و خفته و راسته با معماری سنتی پوشیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درباره ادامه پروژه مرمت و احیای بازار فرش مشهد، تصریح کرد: نقشه های اجرایی آماده و نهایی شده است و طی یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت بازار فرش احیای هویت تاریخی مشهد است

مرمت بازار فرش احیای هویت تاریخی مشهد است