مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 03:252020-07-18اقتصادي

زنبوردار نهاوندی در پی ثبت رکورد برداشت عسل


مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند اعلام کرد: زنبوردار نهاوندی قصد ثبت رکورد برداشت عسل در سطح استان را دارد.

- کریم حاج باباعلی در گفت وگو با ایسنا، مطرح کرد: سعید درویشی از زنبورداران نمونه و حرفه ای شهرستان نهاوند با بهره گیری از دانش روز و اصلاح نژاد ملکه زنبور اقدام به پرورش 3540 کلنی با اشتغال برای هشت نفر به طور مستقیم کرده است.

وی با بیان اینکه این زنبوردار در سال جاری برداشت 35 کیلو عسل را از هر کندو داشته است، افزود: در سال گذشته میانگین برداشت عسل از هر کندو 10 کیلو و تولید وی 20 تن عسل بوده است.

حاج باباعلی ادامه داد: این زنبوردار در سال جاری بیش از 120 تن عسل برداشت کرده که دور از ذهن نیست و این نشان از افزایش 500 درصدی میزان تولید عسل توسط این تولیدکننده است.

وی با بیان اینکه با توجه به بازدیدهایی که از زبورستان این زنبوردار پرتلاش توسط کارشناس امور دام اداره جهادکشاورزی برای بررسی آیتم های مورد نظر به منظور معرفی به استان برای انتخاب زنبوردار نمونه شد، شرایط پرورش و انتخاب لاین و اصلاح نژاد این زنبوردار مطلوب ارزیابی و میزان تولید عسل این بهره بردار به استانداردهای جهانی نزدیک اعلام شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: درویشی زنبوردار نمونه نهاوند ضمن تولید عسل، 400 کیلو گرده گل، برموم و ژل نیز تولید می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنبوردار نهاوندی در پی ثبت رکورد برداشت عسل

زنبوردار نهاوندی در پی ثبت رکورد برداشت عسل