مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 06:252020-07-18اقتصادي

فعال شدن سه باره کانون های گرد و غبار از کویر مرکزی و شرقی


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امسال برای سومین بار از مناطق شمال و شرق استان اصفهان در تابستان گرد و غبار وارد استان شد.

- منصور شیشه فروش امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به کانون های گرد و غبار در استان اصفهان اظهار داشت: امسال برای سومین بار از مناطق شمال و شرق استان اصفهان در تابستان گرد و غبار وارد استان شد و سبب افزایش ریزگردها و کاهش کیفیت هوا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به همجواری استان اصفهان با کویرهای خراسان جنوبی، قم، یزد و سمنان افزود: در استان اصفهان حدود یک میلیون و 90 هزار هکتار کانون بیابانی و 16 کانون گرد و غبار شناسایی شده است، در بیرون از استان به دلیل مجاورت اصفهان با کویرهای استان های همجوار، با وزش باد شدید، گرد و غبار ایجاد می شود و در هفته گذشته استان اصفهان با گرد و غبار روبه رو بود.

وی با اشاره به این که شناسایی کانون های گرد و غبار و اجرای برنامه هایی برای کنترل ریزگردها از سوی اداره منابع طبیعی و محیط زیست انجام شده است، بیان کرد: در سال های گذشته در راستای کنترل بیابان در 307 هزار هکتار از عرصه های بیابانی نهال کاری و بیش از 30 هزار هکتار مالچ پاشی انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال شدن سه باره کانون های گرد و غبار از کویر مرکزی و شرقی

فعال شدن سه باره کانون های گرد و غبار از کویر مرکزی و شرقی