مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 07:202020-07-18اقتصادي

درخواست وزارت جهاد کشاورزی از هیات دولت


وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده تا بخشودگی اصل، سود و فرع تسهیلات پرداختی به خسارت دیدگان ناشی از سیل به مجتمع های پرورش میگوی گواتر (سایت جنوبی) در استان سیستان و بلوچستان در دستور کار هیات دولت قرار بگیرد.

- وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده تا بخشودگی اصل، سود و فرع تسهیلات پرداختی به خسارت دیدگان ناشی از سیل به مجتمع های پرورش میگوی گواتر (سایت جنوبی) در استان سیستان و بلوچستان در دستور کار هیات دولت قرار بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، پایدار نمودن تولید و اشتغال در بخش کشاورزی، یکی از اقدامات صورت پذیرفته در استان های محروم و مرزی به شمار می رود.

به همین منظور و در راستای محرومیت زدایی و توسعه سواحل مکران، سازمان شیلات ایران در دهه هفتاد، سایت پرورش میگو گواتر را با وسعت چهار هزار هکتار ایجاد و تاسیسات مشترک آن را با اعتبار دولتی اجرا نمود.

سازمان مذکور دو هزار هکتار از این عرصه را در قالب 104 مزرعه 20 هکتاری به هماره شش مرکز تکثیر پرورش میگو به افراد حقیقی و حقوقی، واگذار کرد تا با استفاده از سرمایه شخصی و اخذ تسهیلات بانکی نسبت به ایجاد مزارع اقدام نمایند.

پروژه یاد شده در سال 1378 به بهره برداری رسید، ولی بر اثر شیوع بیماری لکه سفید و وقوع طوفان گنو و سیل سال های 1386 و 1388 و همچنین طوفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست وزارت جهاد کشاورزی از هیات دولت

درخواست وزارت جهاد کشاورزی از هیات دولت