مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 09:002020-07-18دانش

چاپ 3 بعدی عضله قلب در حال تپیدن


دانشمندان دانشگاه مینه سوتا آمریکا موفق به چاپ سه بعدی عضله پمپاژ خون در قلب در حال تپیدن از سلول های بنیادی پرتوان و یک ماتریس برون یاخته ای شده اند.

- دانشمندان "دانشگاه مینه سوتا" آمریکا موفق به چاپ سه بعدی عضله پمپاژ خون در قلب در حال تپیدن از سلول های بنیادی پرتوان و یک ماتریس برون یاخته ای شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدگجت، محققان سلول های بنیادی را تا رسیدن به تراکم سلولی مناسب، داخل ساختار رشد دادند و سپس آنها را در سلول های ماهیچه قلب متمایز کردند.

این ساختار که اندازه آن 1.

5 سانتی متر است می تواند مایعات را پمپاژ کند و به عنوان یک مدل عضله قلب برای مطالعه بیماری ها و آزمایش روش های درمانی جدید عمل کند.

محققان پیشتر نیز برای چاپ سلول های ماهیچه قلب در یک جوهر ماتریس برون یاخته ای، برای دستیابی به تراکم سلولی مناسب تلاش کرده بودند.

این گروه تصمیم گرفتند رویکرد دیگری را امتحان کنند و به جای چاپ سلول های ماهیچه قلب، سلول های بنیادی تمایز نیافته را چاپ کنند و این کار را کردند و سپس آنها را برنامه ریزی کردند تا در ساختارهای چاپی تبدیل به سلول های ماهیچه قلب شوند.

برندا اوگله (Brenda Ogle) محقق این تحقیق گفت: در ابتدا ما چاپ سه بعدی سلول های ماهیچه قلب را امتحان کردیم و شکست خوردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ 3 بعدی عضله قلب در حال تپیدن

چاپ 3 بعدی عضله قلب در حال تپیدن