مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 06:302020-07-19ورزشي

یکی از بنیانگذاران کشتی نوین ایران از دنیا رفت


استاد کیومرث ابوالملوکی، یکی از بنیانگذاران کشتی نوین ایران دار فانی را وداع گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، استاد کیومرث ابوالملوکی، یکی از بنیانگذاران کشتی نوین ایران در سن 97 سالگی درگذشت.

ابوالملوکی که هیچ گاه نتوانست به عنوان کشتی گیر در رقابت های بین المللی حضور یابد، تنها یک بار در سال 1323 قهرمان کشور در وزن دوم در هر دو رشته آزاد و فرنگی شد.

وی همچنین به کار مربیگری در کشتی نیز پرداخت و شاگردانی نظیر مرحوم علی غفاری را پرورش داد و حتی یک بار در سال 1954 میلادی در رقابت های جهانی یوکوهاما کمک استاد فیلی بود که تیم ایران در این رقابت ها توسط توفیق جهانبخت صاحب یک مدال طلا و محمدعلی فردین صاحب یک مدال نقره و در مجموع با 22 امتیاز پس از شوروی دوم شد.

ابوالملوکی علاوه بر کشتی گرفتن و مربیگری سال ها دبیر ورزش دبیرستان های تهران بود و همچنین در دانشگاه ملی و دانشسرای عالی تربیت بدنی طی سال های 1329 تا 1347 به تدریس کشتی پرداخت و در چند رقابت بین المللی همچون بازی های آسیایی 1974 تهران سرپرست تیم های مختلف ورزشی بود .

وی همچنین عضو هیئت رییسه اولین فدراسیون کشتی ایران در فروردین ماه سال 1328 بود و علاوه بر آن دو کتاب رموز کشتی در سال 1324 و فنون کشتی به صورت مصور در سال 1326 را تالیف کرد که این کتاب 5 بار تجدید چاپ شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از بنیانگذاران کشتی نوین ایران از دنیا رفت

یکی از بنیانگذاران کشتی نوین ایران از دنیا رفت