مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 06:452020-07-19اقتصادي

تاثیر افزایش قیمت دلار بر بازار تلفن همراه


به گفته رییس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه، افزایش نرخ دلار سرمایه موجود در دست موبایل فروشان را به کمتر از 50 درصد رسانده و قیمت موبایل را نیز حدود 20 درصد بالا برده است.

- ایسنا/کرمانشاه به گفته رییس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه، افزایش نرخ دلار سرمایه موجود در دست موبایل فروشان را به کمتر از 50 درصد رسانده و قیمت موبایل را نیز حدود 20 درصد بالا برده است.

شمس الله امیری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تاثیرپذیری مستقیم گوشی تلفن همراه از قیمت دلار به واسطه وارداتی بودن اکثر گوشی های تلفن همراه، اظهار کرد: از زمانی که قیمت دلار بالا رفته با کمبود و افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در بازار مواجهیم.

وی ادامه داد: به دلیل گرانی دلار بسیاری از واردکنندگان مانند روال گذشته واردات انجام نمی دهند، چون برای آنها گران تمام می شود و صرفه اقتصادی ندارد.

رییس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه افزود: وقتی مغازه داران برای 10 دستگاه گوشی موبایل درخواست می دهند، فقط سه یا چهار دستگاه برای آنها ارسال می شود که جوابگوی نیاز بازار نیست.

امیری با اشاره به اینکه قیمت موبایل نیز به دلیل گرانی دلار از یک سو و کاهش عرضه از سوی دیگر با افزایش مواجه شده، خاطرنشان کرد: طی یک ماه اخیر نزدیک به 20 درصد افزایش قیمت داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر افزایش قیمت دلار بر بازار تلفن همراه

تاثیر افزایش قیمت دلار بر بازار تلفن همراه