مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 08:152020-07-19بين الملل

سازمان ملل میان بغداد و اربیل میانجیگری می کند


منابع از ورود هیئت سازمان ملل در عراق به خط میانجیگری میان دولت فدرال بغداد و دولت اقلیم کردستان عراق خبر دادند که هدف از این امر، نزدیک کردن دیدگاه میان دو طرف و تلاش برای امضای توافق درازمدت با هدف حل مشکلات موجود است.

- منابع از ورود هیئت سازمان ملل در عراق به خط میانجیگری میان دولت فدرال بغداد و دولت اقلیم کردستان عراق خبر دادند که هدف از این امر، نزدیک کردن دیدگاه میان دو طرف و تلاش برای امضای توافق درازمدت با هدف حل مشکلات موجود است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العربی الجدید، این تحولات پس از آن صورت می گیرد که مذاکرات میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان عراق پس از تعلل و طفره روی اربیل در پاسخ دهی به درخواست های دولت عراق در سفر هیئت کُردستان به بغداد در ماه گذشته میلادی دچار سستی شده است، از مهمترین درخواست های بغداد، لزوم پایبندی اقلیم کردستان به تحویل تمامی درآمدهای نفتی و نیمی از درآمد گذرگاه های مرزی این منطقه در مقابل تعهد بغداد به پرداخت کامل سهم اقلیم از بودجه دولت فدرال است.

در همین راستا، آلاء طالبانی، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق خاطرنشان کرد: طرح و ابتکارعمل سازمان ملل فعالیت و تلاش واقعی هیئت سازمان ملل در عراق را نشان می دهد، از جمله وظایف این هیئت در عراق، اجرای قانون و همچنین بهبود روابط م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل میان بغداد و اربیل میانجیگری می کند

سازمان ملل میان بغداد و اربیل میانجیگری می کند