مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 08:552020-07-19اقتصادي

درخواست میراث فرهنگی از بازار بزرگ تهران


آتش سوزی بازار کفاش ها به هیچ کدام از بخش های تاریخی بازار تهران آسیب وارد نکرد، اما میراث فرهنگی را وادار به درخواستی کرد تا دست کم یک ناظر در زمان اجرای پروژه های ساختمانی در این بازار تاریخی حضور داشته باشد.

- آتش سوزی بازار کفاش ها به هیچ کدام از بخش های تاریخی بازار تهران آسیب وارد نکرد، اما میراث فرهنگی را وادار به درخواستی کرد تا دست کم یک ناظر در زمان اجرای پروژه های ساختمانی در این بازار تاریخی حضور داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با تعمیرات ساختمانی یا انجام هر اقدام دیگری، جمعه 27 تیر، آتش از بازار کفاش ها و درست کنار بازار سیدولیِ تهران زبانه کشید که چند ساعت بعد خاموش شد و برای بازار تاریخی تهران، روز از نو، روزی نو.

آن هم برای بازاری تاریخی که سر توماس هربرت ، در سفرنامه خود در سال 1108 قمری (دوره صفویه) از آن توصیف می کند و گفته می شود که بازار بین الحرمین آن را در دوران محمدشاه قاجار ساخته اند و بازار امیر، سرای امیر و بازار کفاش ها را در دوره ناصرالدین شاه به بازار اضافه کرده اند و به واسطه همین قدمت و ارزش، دوم آبان 1356 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مرتضی ادیب زاده – معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران - درگفت وگو با ایسنا، از بررسی این بخش از بازار تهران توسط یگان ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست میراث فرهنگی از بازار بزرگ تهران

درخواست میراث فرهنگی از بازار بزرگ تهران