مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 19:052020-07-19پزشكي

کمبود شدید خون برای بیماران تالاسمی


مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان از کمبود شدید خون برای بیماران تالاسمی خبر داد و از مردم دعوت کرد که سریعا برای اهدای خون اقدام کنند.

- ایسنا/خوزستان مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان از کمبود شدید خون برای بیماران تالاسمی خبر داد و از مردم دعوت کرد که سریعا برای اهدای خون اقدام کنند.

مریم خوش اخلاق در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ادامه حیات بیماران تالاسمی وابسته به خون و خون گیری است، اظهار کرد: تاکنون مردم نسبت به خون دهی کمک کرده اند و با اهدای خون، به بیماران تالاسمی عمر طبیعی داده اند اما در شرایط کنونی، بیماران تالاسمی با کمبود شدید خون مواجه هستند و این مشکل روز به روز بدتر می شود.

وی از مردم دعوت کرد که برای حل مشکل بیماران تالاسمی سریعا نسبت به اهدای خون اقدام کنند، افزود: در حال حاضر برخی بیماران تالاسمی دو هفته در نوبت خون گیری می مانند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به فواصل خون گیری بیماران تالاسمی گفت: هر بیمار تالاسمی به طور متوسط هر دو هفته تا 40 روز به خون گیری نیاز دارد.

البته بیماری، سرماخوردگی، فعالیت بیماران و یا موارد دیگر فواصل خون گیری را نزدیک تر می کند.

وی بیان کرد: عدم دریافت خون به موقع، فعالیت های روزانه این بیماران را مختل می کند و دچار کم اشتهایی، بی خوابی و استخوان درد می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود شدید خون برای بیماران تالاسمی

کمبود شدید خون برای بیماران تالاسمی