مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 01:552020-07-19بين الملل

آیا سفر ظریف به عراق به آشتی میان ایران و عربستان منجر می شود؟


یک کارشناس مسائل منطقه سفر ظریف به عراق را با توجه به سفری که نخست وزیر این کشور به عربستان داشته با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به بغداد نشان دهنده عزم و تحرک دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای فروکاستن از حل و فصل مشکلات منطقه ای است.

- یک کارشناس مسائل منطقه سفر ظریف به عراق را با توجه به سفری که نخست وزیر این کشور به عربستان داشته با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به بغداد نشان دهنده عزم و تحرک دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای فروکاستن از حل و فصل مشکلات منطقه ای است.

سید هادی برهانی در گفت و گو با ایسنا درباره ارزیابی خود از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق گفت: با توجه به سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به عربستان ملاقات آقای ظریف با ایشان بسیار بااهمیت تلقی می شود.

در واقع این سفر نشان دهنده عزم و تحرک دیپلماسی جمهوری اسلامی برای فروکاستن از نزاع های موجود و حل و فصل مشکلات منطقه ای است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امید جدی برای موفقیت این تحرک وجود دارد؟ اظهار کرد: نفس چنین تحرکی نشان دهنده سطح جدیدی از اهتمام جمهوری اسلامی به موضوع است.

در واقع ایران در این تحرک تنها اعلام موضع نکرده بلکه احتمالا گام را فراتر گذاشته و طرحی را برای آشتی میان ایران و عربستان و کاهش اخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا سفر ظریف به عراق به آشتی میان ایران و عربستان منجر می شود؟

آیا سفر ظریف به عراق به آشتی میان ایران و عربستان منجر می شود؟