مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 03:302020-07-20پزشكي

دانستنی هایی درباره کووید-19 و بیماری مزمن انسدادی ریه


یک بررسی و متاآنالیز جدید نشان داده است که بیماری مزمن انسدادی ریه یکی از شایع ترین بیماری های زمینه ای موجود در بیماران بستری در بیمارستان به واسطه کووید-19 بوده است.

- ، به دلیل این که کووید-19 بر سیستم تنفسی تاثیر می گذارد، آسیب ریه و افت عملکرد مرتبط با بیماری مزمن انسدادی ریه می تواند احتمال مواجهه با عوارض شدیدتر کووید-19 را افزایش دهد.

در صورت ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه آیا در معرض خطر بیشتر عوارض کووید-19 قرار دارید؟ از بیماری های ریه که زیر چتر بیماری مزمن انسدادی ریه قرار دارند می توان به برونشیت مزمن و آمفیزم اشاره کرد.

در شرایطی که ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه ممکن است خطر ابتلا به عفونت ناشی از کروناویروس جدید را افزایش ندهد، اما آسیب ریوی ناشی از آن ممکن است احتمال تجربه علائم شدید کووید-19 را افزایش دهد.

بیماری مزمن انسدادی ریه موجب التهاب مزمن در مسیرهای هوایی ریه می شود.

این شرایط می تواند مسیرهای هوایی را مسدود کرده و به جریان هوای ضعیف و حتی تخریب بخشی از ریه ها که در تبادل گاز درگیر است، منجر شود.

یک بررسی و متاآنالیز جدید نشان داده است که بیماری مزمن انسدادی ریه یکی از شایع‌ترین بیماری های زمینه ای موجود در بیماران بستری در بیمارستان به واسطه کووید-19 بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانستنی هایی درباره کووید-19 و بیماری مزمن انسدادی ریه

دانستنی هایی درباره کووید-19 و بیماری مزمن انسدادی ریه