مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 05:052020-07-20بين الملل

«دوله القانون» خطاب به الکاظمی: پرونده زندانیان سعودی در عراق خط قرمز است


سخنگوی ائتلاف دوله القانون عراق به نخست وزیر این کشور یادآوری کرد که پرونده تروریست های سعودی زندانی در عراق خط قرمز و غیرقابل سازش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف دوله القانون به ریاست نوری المالکی در آستانه سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به عربستان سعودی از وی خواست تا درباره پرونده خارج شدن عناصر سعودی شرکت کننده در حملات تروریستی در عراق سازش نکند.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه ، بهاء النوری سخنگوی ائتلاف دوله القانون گفت: نباید روابط ما با عربستان سعودی به حساب خون شهدا باشد ضمن اینکه تروریست های سعودی در صدها عملیات انتحاری علیه ملت عراق شرکت داشتند.

وی افزود: 80 درصد از تروریست های زندانی در زندان الحوت سعودی هستند و پرونده زندانیان سعودی، خط قرمز است و نمی تواند طی سفر نخست وزیر عراق به عربستان مورد مناقشه قرار گیرد.

النوری در ادامه گفت: سفرهای خارجی برهم صالح رییس جمهور و محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق بویژه به کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس]، دستاوردی برای عراق نداشته است.

قرار بود امروز (دوشنبه - 20 ژوییه)، مصطفی الکاظمی در رأس یک هیأت از وزرای کابینه خود عازم عربستان سعودی شود اما انتقال شاه سعودی به بیمارستان موجب به تعویق افتادن این سفر شد و وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که بر اساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دوله القانون» خطاب به الکاظمی: پرونده زندانیان سعودی در عراق خط قرمز است

«دوله القانون» خطاب به الکاظمی: پرونده زندانیان سعودی در عراق خط قرمز است