مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 07:002020-07-20اجتماعي

میراث فرهنگی به شهرداری شاهدیه اخطار داد


شهرداری شاهدیه به تازگی تا بنا گوش یک آب انبار تاریخی را آسفالت کرده که مدیر کل میراث فرهنگی یزد در این باره می گوید: به شهرداری اخطار داده و منتظر جمع آوری آسفالت هستیم.

- هرچند آسفالت و سیمان از عمده مصالح بسیار آسیب زا به بناهای تاریخی به وی‍ژه در جریان اقدامات توسعه شهری محسوب می شوند که به تازگی شهرداری شاهدیه بدون در نظر گرفتن تبعات استفاده از این مصالح و در راستای عمل به وظایف خود در زمینه توسعه شهری، تا بناگوش یک آب انبار تاریخی را با استفاده از آسفالت پوشانده است.

این اتفاق در حالی روی می دهد که نه تنها شهر یزد در سنوات اخیر با توسعه گردشگری و رویداد مهم ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو همراه بوده بلکه بسیاری از بافت های تاریخی دیگر شهرها و روستاهای این استان نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده یا در حال بررسی جهت ثبت ملی هستند.

البته این اقدام شهرداری شاهدیه با گلایه بسیاری از فرهنگ دوستان و اهالی این شهر نیز مواجه شده است لذا با توجه به این که هنوز چند صباحی از تخریب و ماجرای خیابان کشی شهرداری این شهر نمی گذارد به سراغ میراث فرهنگی استان رفتیم تا جویای بروز تخلفات متعدد و نبود نظارت کافی در این رابطه را جویا شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث فرهنگی به شهرداری شاهدیه اخطار داد

میراث فرهنگی به شهرداری شاهدیه اخطار داد