مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 08:052020-07-20اقتصادي

تقویت مصنوعی آب های زیرزمینی با اجرای بندهای رسوب گیر


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابهر، تقویت مصنوعی آب های زیرزمینی را از اهداف اجرای بندهای رسوب گیر برشمرد.

- ایسنا/زنجان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابهر، تقویت مصنوعی آب های زیرزمینی را از اهداف اجرای بندهای رسوب گیر برشمرد.

بابک کاظمی در گفت وگو با ایسنا، از اتمام عملیات بند رسوب گیر روستای کوهزین خبر داد و گفت: دو پروژه دیگر نیز در روستای چرگر از حوزه آبخیز خراسانلو، اواخر پارسال به پایان رسید.

وی به حجم عملیات سنگ و ملات این طرح ها اشاره کرد و افزود: حجم دو بند تکمیل شده چرگر 1907 مترمکعب و کوهزین نیز 870 مترمکعب است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر یادآور شد: در دو بند تکمیل شده روستای چرگر و نیز بند رسوب گیر کوهزین برای 80 نفر - روز اشتغال زایی شده بود.

وی با بیان این که در حال حاضر در روستای چرگر طرح دیگری کلید خورده که حدود 40 نفر در روز صاحب شغل شده اند، ادامه داد: به منظور احداث این بند، پارسال از اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیصیافته است.

کاظمی با بیان این که در مجموع برای این چهار طرح یک میلیارد و 345 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای بندهای رسوب گیر، جلوگیری از خروج خاک های آبخیز به صورت رسوب و به وسیله سیلاب، کنترل روان آب ها، جلوگیری از سیلاب های مخرب و کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت مصنوعی آب های زیرزمینی با اجرای بندهای رسوب گیر

تقویت مصنوعی آب های زیرزمینی با اجرای بندهای رسوب گیر