مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 08:202020-07-20حوادث

خرچنگ نعل اسبی در رشتخوار مشاهده نشده است/ نمونه مشاهده شده میگو بچه وزغی نام دارد


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: نمونه ای که چندی پیش در رشتخوار مشاهده شد، خرچنگ نعل اسبی نیست و این نمونه، - میگوی بچه وزغی نام دارد و در سالهای اخیر حضور این گونه از استان های مختلف و به ویژه استان خراسان رضوی گزارش شده است.

چندی پیش مطلبی به نقل از رییس اداره حفاظت محیط زیست رشتخوار مبنی بر مشاهده خرچنگ نعل اسبی در منطقه سعدآباد رشتخوار منتشر شد که این خبر در همان ساعات اولیه واکنش های زیادی را در برداشت.

بنا بر گفته بسیاری از صاحب نظران و با توجه به پرس و جویی که از چند تن از فعالان محیط زیست داشتیم، همگی اتفاق نظر دارند که نمونه مشاهده شده نوعی میگو بچه وزغی است و تا کنون هیچ موردی در رابطه با مشاهده خرچنگ نعل اسبی در ایران گزارش نشده است.

به گفته یعقوبی عضو هیأت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر میگو بچه وزغی گونه ارزشمندی است که به فسیل زنده معروف است و در معرفی آن آمده است که میگو بچه وزغی با 2 تا 11 سانتیمتر طول ( با درنظر گرفتن شاخک های دمی) جزء سخت پوستان است و به دلیل شباهت آن به نوزاد قورباغه به آن میگوی بچه وزغی می گویند.

سیست های میگو بچه وزغی می تواند حتی پس از 20 سال غیر فعال بودن، به دنبال بارندگی و آبگیر شدن برکه ها و بندهای خاکی، سریعا فعال شده و به بلوغ رسیده و پایه گذار نسل های بع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرچنگ نعل اسبی در رشتخوار مشاهده نشده است/ نمونه مشاهده شده میگو بچه وزغی نام دارد

خرچنگ نعل اسبی در رشتخوار مشاهده نشده است/ نمونه مشاهده شده میگو بچه وزغی نام دارد