مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 08:352020-07-20دانش

تشخیص کووید-19 در چند ثانیه


محققان پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با همکاری محققانی از دانشکده فنی دانشگاه تهران موفق به ساخت دستگاهی برای تشخیص کووید-19 19 در کسری از دقیقه شدند.

- توسط محققان پژوهشکده معتمد و دانشگاه تهران امکان پذیر شد تشخیص کووید-19 در چند ثانیه محققان پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با همکاری محققانی از دانشکده فنی دانشگاه تهران موفق به ساخت دستگاهی برای تشخیص کووید-19 19 در کسری از دقیقه شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همکاری فناوران دپارتمان توسعه فناوری درمانهای پیشرفته (ATMP) پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی به سرپرستی دکتر رامین صرامی فروشانی با محققین دانشکده فنی دانشگاه تهران به رهبری دکتر محمد عبدالاحد منجر به توسعه فناوری و طراحی و ساخت دستگاهی برای تشخیص کووید - 19 در کسری از دقیقه شد.

این دستگاه که RDSS نام گرفته برای اولین بار با استفاده از فناوری نانو بایو الکتریک و از طریق رصد نمودن سطح Ros مایعات مخاطی نظیر خلط، قادر به تشخیص عفونت به کوید 19 در کسری از دقیقه و بدون نیاز کیت و مواد مصرفی است.

دکتر رامین صرامی فروشانی، معاون پژوهش فناوری و خدمات تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد در این خصوص گفت: با شروع عفونت به ویروس کرونا سطح مولکولهای Ros در سلول های بافت ریه افزایش می یابد که سیستم تشخیص RDSS آن را با حساسیت قابل توجهی شناسایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص کووید-19 در چند ثانیه

تشخیص کووید-19 در چند ثانیه