مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 09:102020-07-20اقتصادي

تشکیل 3 کارگروه جدید میان ایران و اوراسیا


9 ماه پس از پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، رییس سازمان توسعه تجارت از تشکیل سه کارگروه جدید میان دو طرف خبر داده است.

- 9 ماه پس از پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، رییس سازمان توسعه تجارت از تشکیل سه کارگروه جدید میان دو طرف خبر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اتحادیه اقتصادی اوراسیا که از تعدادی از همسایه های شمالی ایران و به طور خاص روسیه تشکیل شده از چند سال قبل کار خود را آغاز کرده و کشورهای حاضر با تعرفه های ترجیحی تجارت مشترک میان خود را افزایش داده اند.

از چند سال قبل بحث حضور ایران در این اتحادیه اقتصادی مطرح شده بود و بر این اساس با به نتیجه رسیدن مذاکرات از آبان ماه سال 1398 عضویت سه ساله ایران در این اتحادیه آغاز شد تا دو طرف پس از ارزیابی شرایط نسبت به عضویت دائم ایران تصمیم گیری کند.

در ماه های گذشته با شیوع ویروس کرونا آمارها حاکی از آن بود که با استفاده از این توافق چند جانبه میزان صادرات ایران به کشورهای اوراسیا افزایش یافته است، اما با این وجود هنوز مسائل و مشکلاتی در مسیر همکاری های دو طرف وجود دارد که نیاز به پیگیری جدی خواهد داشت.

به دنبال مطرح شدن لزوم پیگیری این مسائل حمید زادبوم - رییس سازمان توسعه تجارت – اعلام کرده که کارگروه مشترک نمایندگان ایران و اتحادیه اقتصادی اورسیا برگزار شده و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل 3 کارگروه جدید میان ایران و اوراسیا

تشکیل 3 کارگروه جدید میان ایران و اوراسیا