مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 10:052020-07-20اقتصادي

2 هزار نقطه برداشت پمپاژی در مسیر زاینده رود وجود دارد/موانع تاثیر ترسالی بر طبیعت


دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: 2 هزار نقطه برداشت پمپاژی در سرشاخه ها و طول رودخانه  زاینده داریم، داریم - اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینک تأثیر خشکسالی با ترسالی بر حوضه های آبریز مانند زاینده رود در نهایت بستگی به درصد بارش ها دارد، اظهار داشت: در یک سال حتی اگر بارش ها 10 درصد نسبت به میزان معمول بیشتر باشد تأثیر مستقیمی بر حوضه آبریز دارد.

وی افزود: این تأثیر در صورتی است که تمام مسیرهای آبی نظیر رودخانه اصلی، سرشاخه ها، آبراهه ها، ارتفاعات و آب های زیرزمینی در دسترس بوده و دستخوش اتفاقات غیرطبیعی نشده باشد.

فقدان گردش طبیعی آب در محیط زیست موجب عدم تأثیر ترسالی می شود دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گردش طبیعی آب در مسیرهای یاد شده را ضروری برشمرد و تاکید کرد: در صورت نبود این گردش طبیعی وارد شدن به دوره ترسالی هیچ اثر مستقیم و قابل تأثیری بر محیط زیست نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از جمله موارد برهم زننده چرخه طبیعی گردش آب در طبیعت، پمپاژها هستند، گفت: زمانی که آب به شکل غیرطبیعی پمپاژ می شود، یعنی در مسیری هدایت می شود که امکان بازگشت آن به چرخه طبیعی و یا وجود زه آب در آن حوضه وجود ندارد و این امر تغذیه منابع آب زیرزمینی و سلامت محیط زیست را به خطر می اندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هزار نقطه برداشت پمپاژی در مسیر زاینده رود وجود دارد/موانع تاثیر ترسالی بر طبیعت

2 هزار نقطه برداشت پمپاژی در مسیر زاینده رود وجود دارد/موانع تاثیر ترسالی بر طبیعت