مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 12:552020-07-20اجتماعي

«کرونا» ترک تحصیل دانش آموزان را تشدید خواهد کرد


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود ویروس کرونا، ترک تحصیل محصلان را تشدید خواهد کرد، گفت: تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل خیلی زیاد نیست اما مشکل پیچیده ای است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل؛ 6 تا 11 سال در دوره ابتدایی ، ضمن تشکر از حضور نمایندگان دستگاه های مختلف، اظهار کرد: یکی از موفقیت های درخشان جمهوری اسلامی در طی سال های پس از انقلاب، توسعه پوشش تحصیلی و کاستن از فاصله آموزشی بین مناطق شهری و روستایی و همچنین جنسیت های مختلف و اقوام است و این گام مهمی است که در توسعه جهت عدالت اجتماعی برداشته شده است.

وی افزود: اگر بپذیریم که منشا نابرابری های حوزه ثروت، قدرت و منزلت، نابرابری فرصت های یادگیری و آموزش است، ایجاد شرایط تحصیل برای این کودکان می تواند دستاوردهای خوب و قابل قبولی باشد.

وی با اشاره به پیمایشی که از طریق معاونت ابتدایی در خصوص آمار کودکان بازمانده از تحصیل انجام شده است، تصریح کرد: اقدامات پژوهشی آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها نشان می دهد، 50 درصد کودکان بازمانده از تحصیل در اثر عواملی مانند فقر فرهنگی خانواده های کودکان کار، عدم دسترسی به مدرسه و کودکانی که در حیطه استثنایی قرار د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کرونا» ترک تحصیل دانش آموزان را تشدید خواهد کرد

«کرونا» ترک تحصیل دانش آموزان را تشدید خواهد کرد