مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 04:552020-07-21اقتصادي

در پراید می خوابم چون خانه ندارم


در روزهای ابتدایی تیرماه، فرشید پورحاجت، دبیر کانون انبوه سازان مسکن با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ایجاد پدیده “پشت بام خوابی” و اجاره پشت بام منازل برای شب خوابی از سوی کارگران و اقشار کم درآمد، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایلنا، وضعیت کارگری را مجسم کنید که با هزار زحمت ماهی 3 میلیون تومان درآمد دارد.

این کارگر قرار است با این دستمزد ناچیزی که می‌گیرد، علاوه بر پرداخت هزینه خوراکی‌ها، حمل و نقل، آموزش فرزندان و البته هزینه‌های سربه فلک کشیده‌ی درمان، یک سقف بالاسر هم برای خانواده خود فراهم کند.

اما اگر بخواهد یک چهاردیواری 50 یا 60 متری در تهران اجاره کند، باید کل درآمد خود را هر ماه پای اجاره خانه بپردازد؛ حالا باید پرسید دولت چه کمکی در راستای اجرای اصل 31 قانون اساسی (تامین مسکن شایسته برای همه شهروندان با اولویت کارگران و روستانشینان) به این کارگر کم درآمد می‌کند؟ اقدامات دولت یکی از اقدامات دولت، منع جابجایی و الزام به تمدید قراردادهای اجاره خانه (البته با صدور مجوز افزایش 25 درصدی اجاره ) بوده است؛ کار دیگری که صورت داده‌اند، اعطای وام به فرودستان برای ودیعه مسکن است؛ سوال اینجاست آیا کارگری که به زحمت 3 میلیون تومان در ماه درآمد دارد، می‌تواند هم ماهی بیش از یک میلیون تومان اجاره خان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در پراید می خوابم چون خانه ندارم

در پراید می خوابم چون خانه ندارم