مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 05:452020-07-21فرهنگي

پدر تقویم تبری در مازندران تجلیل می شود/ برپایی آیین های سنتی


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با گرامیداشت آغاز سال جدید تبری، تجلیل از پدر تقویم تبری را از برنامه های فرهنگی این مناسبت دراستان ذکر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباس زارع صبح سه شنبه در شورای معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن دوم مرداد و آغاز سال 1532 تبری، ویژه برنامه های گوناگون فرهنگی و هنری در سراسر استان، با توجه به شرایط کنونی کشور و رعایت پروتکل های بهداشتی و بیشتر به صورت مجازی، برگزار می شود.

وی افزود: گرامی داشت استاد نصرالله هومند، پدر تقویم تبری، اهدای تندیس سال نو تبری و اجرای آیین سنتی مارمه در منزل ایشان بخشی از برنامه های پیش بینی شده در این روز است زیرا وظیفه ما در قبال بزرگوارانی که فرهنگ غنی مازندران را برایمان به یادگار گذاشتند صیانت از این فرهنگ و زحمات شان است.

به گفته زارع، نصرالله هومند پژوهشگر و منجم آملی، پدیدآور گاهشمار البرز و آثار ارزشمندی همچون تقویم ها و گاهشمارهای باستانی، سال ها در این حوزه مشغول فعالیت است.

معصومه فرجی معاون فرهنگی رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری مراسم پایانی چهارمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان در روز چهارشنبه اول مرداد 1399 خبر داد و گفت: این اختتامیه در فضای مجازی برگزار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدر تقویم تبری در مازندران تجلیل می شود/ برپایی آیین های سنتی

پدر تقویم تبری در مازندران تجلیل می شود/ برپایی آیین های سنتی