مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-21اقتصادي

سهم مصرف ماهی در سبد غذایی خانوارهای خلیل آباد فقط 3 کیلوگرم است


مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با اشاره به سهم 3 کیلوگرمی مصرف ماهی در سبد غذایی خانوارهای این شهرستان که در سال مصرف می شود بر لزوم فرهنگ‎سازی، - تغییر و اصلاح الگوی مصرف آبزیان در این شهرستان تاکید کرد.

محمود شبان در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: با وجود اینکه سرانه مصرف ماهی استان 5 تا 6 کیلوگرم اعلام شده اما بر اساس بررسی و پایش به عمل آمده این سرانه سالیانه در شهرستان خلیل آباد 3 کیلوگرم است.

وی ادامه داد: مصرف ماهی هنوز در سبد مصرف خانواده ها قرار نگرفته و نیاز به فرهنگ سازی بیشتری دارد اما شهرستان خلیل آباد در ماهی دار کردن استخرهای ذخیره آب کشاورزی رتبه اول و در تولید گوشت ماهی گرمابی رتبه دوم تا سوم استان را به خود اختصاص داده است.

شبان یکی از مزایای طرح پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی را بهره برداری بهینه از امکانات آبی موجود در فصل کشاورزی ذکر کرد و افزود: خروجی فضولات ماهیان باعث غنی سازی آب و خاک و کاهش مصرف کودهای شیمیایی و افزایش محصولات کشاورزی می شود، از سویی با توجه به شرایط کم آبی حاکم در شهرستان خلیل آباد کشاورزان در مزارع کشاورزی خود مبادرت به احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی کرده و از طریق آن ها آب مورد نیاز طرح های خود را تأمین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم مصرف ماهی در سبد غذایی خانوارهای خلیل آباد فقط 3 کیلوگرم است

سهم مصرف ماهی در سبد غذایی خانوارهای خلیل آباد فقط 3 کیلوگرم است