مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 06:452020-07-21دانش

حذف آلاینده های زیان آور از آب و پساب، توسط محققان دانشگاه اراک


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، تیم تحقیقاتی گروه شیمی دانشگاه اراک متشکل از جواد ذوالقرنین و سعید امانی از اعضای هیات علمی گروه شیمی دانشگاه اراک و سعیده درمنکی فراهانی و مهدیه راستگردانی از دانشجویان دکترای رشته شیمی دانشگاه اراک، موفق به سنتز یک چارچوب فلزآلی جدید به روشی ساده و تکرارپذیر برای کاربرد در حذف آلاینده های مختلف آب شده اند.

مهدیه راستگردانی دانشجوی دکترای شیمی دانشگاه اراک در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک در توضیح تفاوت های این طرح با نمونه های مشابه اظهار کرد: ویژگی مهم سنتز این ترکیب این است که برخلاف اکثر چارچوب های فلزآلی که در مراحل سنتز آنها از حلال های آلی استفاده می شود و نیاز به دما و یا فشار بالا دارند و تهیه آنها یک یا چند روز زمان می رد، در سنتز این ماده تنها حلال مورد استفاده در تمامی مراحل، آب است و مراحل سنتز به سادگی در دما و فشار محیط و زمان بسیار کوتاهی قابل انجام می باشد.

وی افزود: به علاوه روند سنتز تکرارپذیر است و در ادامه کار برای کاربردهای جذب سطحی از حاصل بیش از 30 بار سنتز این ترکیب در روزهای متفاوت بکار گرفته شد که نتایج آن مطلوب بود.

به گفته این محقق، مزیت دیگر این ترکیب به عنوان جاذب، ظرفیت بالای جذب آلاینده موردنظر است که سبب می شود ضمن مصرف مقدار کمتری از آن، مقدار قابل توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف آلاینده های زیان آور از آب و پساب، توسط محققان دانشگاه اراک

حذف آلاینده های زیان آور از آب و پساب، توسط محققان دانشگاه اراک