مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 10:052020-07-21بين الملل

کردستان عراق آماده اعزام 10 هزار نیروی پیشمرگ به سوریه


نیروهای کرد سوریه مخالف دولت دمشق برای استقرار مجدد 10 هزار نیروی پیشمرگ که قرار است از اقلیم کردستان عراق به سوریه اعزام شوند، با یکدیگر توافق کردند.

- نیروهای کرد سوریه مخالف دولت دمشق برای استقرار مجدد 10 هزار نیروی پیشمرگ که قرار است از اقلیم کردستان عراق به سوریه اعزام شوند، با یکدیگر توافق کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه العربی الجدید به نقل از منابعی نوشت، گروه پیشمرگ سوریه که اواخر سال 2012 تاسیس شد از کردهای سوریه تشکیل می شود که یا از نیروهای جدا شده از ارتش این کشور یا جوانانی بودند که برای خدمت در این ارتش فراخوانده شدند و در نهایت انتخاب کردند که به اقلیم کردستان عراق بروند و به پادگان های نیروهای پیشمرگ در اقلیم بپیوندند.

به گفته این منابع، پیشمرگ سوریه تابع رهبری اقلیم و مشخصا حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی است.

شورای ملی کرد سوریه روابط خوبی با رهبری اقلیم کردستان دارد و به همین دلیل به صورت فرمایشی و رسانه ای پیشمرگ سوریه به این شورا پیوسته است.

منابع مذکور گفتند، هرگونه توافق سیاسی بین شورای ملی کرد و حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه باید شامل بازگشت نیروهای پیشمرگ سوریه هم باشد زیرا شورا بدون شاخه نظامی هیچ گونه تاثیر سیاسی ندارد و این اتحاد دموکراتیک را که می خواهد تنها تصمیم گیرنده د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان عراق آماده اعزام 10 هزار نیروی پیشمرگ به سوریه

کردستان عراق آماده اعزام 10 هزار نیروی پیشمرگ به سوریه