مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 10:152020-07-21اقتصادي

آغاز برداشت سیر از مزارع شهرستان بهار


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اینکه 900 هکتار از زمین های شهرستان بهار به کاشت سیر اختصاص یافته است، از آغاز برداشت سیر از مزارع شهرستان بهار خبر داد.

- عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برداشت سیر در سطح 900 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان بهار آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود امسال 14 هزار 200 تن سیر از مزارع این شهرستان برداشت شود.

اکبری گفت: برداشت سیر در بهار تا هفته اول مرداد ماه ادامه دارد و محصول برداشت شده علاوه بر بازار داخلی به استان های دیگر نیز فرستاده می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه محصول سیر از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات سبزی و صیفی و سایر محصولات پر آب بر است می تواند به عنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه سیر علاوه بر مصرف خوراکی به صورت تازه، سیر ترشی یا چاشنی در صنایع غذایی برای تولید فرآورده های غذایی نقش مهمی دارد، گفت: سیر به عنوان یک گیاه دارویی مؤثر در بیماری هایی همچون فشار خون، بیماری های قلبی، کاهش کلسترول خون و خواص ضد انگلی، ضد میکروبی، درمان بیماری های دستگاه گوارش استفاده می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت سیر از مزارع شهرستان بهار

آغاز برداشت سیر از مزارع شهرستان بهار