مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 16:552020-07-21اقتصادي

56 درصد تولید محصولات کشاورزی آذربایجان در حوضه دریاچه ارومیه اتفاق می افتد


رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، با یادآوری این موضوع که 40 درصد آب مصرفی بخش کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه کاهش یافته است، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در گفت وگو با نماینده دفتر طرح حفاظت از تالاب های ایران در آذربایجان شرقی اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی دارای یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان 400 هزار هکتار آبی و مابقی بصورت اراضی دیم کشت می شود.

وی، ادامه داد: اراضی آبی 50 درصد وابسته به منابع آبی زیرزمینی و 50 درصد مابقی از آبهای سطحی تغذیه می گردند، اراضی دیم براساس شرایط جوی و نزولات آسمانی کشت شده و یک قسمت دیگر از مسائل مدیریتی منجمله اصلاح ژنتیکی و بهزراعی توسط کارشناسان و متخصصین کشاورزی در سطح شهرستانها عملیاتی و اقدام می شود.

مهندس فتحی در ارتباط با معرفی ارقام مقاوم در برابر کم آبی در مزارع دیم، اظهار کرد: ارقام مقاوم در مقابل کم آبی در مزارعی که بصورت دیم کشت می شوند در راستای عملکرد مطلوب در واحد سطح از نقش بسزایی برخوردار بوده و مسائل زراعتی در حوزه بهزراعی و حفظ رطوبت خاک حائز اهمیت می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص تولیدات آبی که متکی بر منابع آبی تولید می شوند، گفت: در سالهای اخیر بهینه سازی مصرف آب در اراضی آبی جزو سیاست های اول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

56 درصد تولید محصولات کشاورزی آذربایجان در حوضه دریاچه ارومیه اتفاق می افتد

56 درصد تولید محصولات کشاورزی آذربایجان در حوضه دریاچه ارومیه اتفاق می افتد