مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 18:452020-07-21اقتصادي

4 حلقه فساد در طرح اعطای قیر رایگان/ حواله های قیر از کجا سر درآورد؟


معاون بورس کالا با بیان اینکه طرح اعطای قیر رایگان برای ایجاد راه روستایی به خاطر عدم نظارت در شرکت های تولید قیر و پیمانکاری ها و شهرداری ها فساد ایجاد می کند، - رضا محتشمی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد طرحی که اخیراً نمایندگان مجلس با قید دو فوریت در راستای اعطای قیر رایگان برای راه روستایی ارائه کرده اند گفت: این طرح قبلا هم اجرا شده بود که به خاطر فسادزا بودن در شرکت های تولید قیر، همچنین شهرداری ها، دهیاری ها و شرکت های پیمانکاری متوقف شد، اما اکنون می خواهند دوباره تجربه شکست خورده را اجرا کنند.

* تجربه شکست خورده ارائه قیر رایگان در سال های 96 و 97 وی در توضیح بیشتر گفت: قیر رایگان یا همان قیر تهاتری به جای دادن پول پیمانکاران موضوعی بود که در سال های 96 و 97 اجرا شد و فساد گسترده ای ایجاد کرد.

به گونه ای که طبق آمار بورس کالا ارزش قیر تهاتری در سال 96 رقمی حدود 946 میلیارد تومان بوده، این رقم در سال 97 به 617 میلیارد تومان رسید و از سال 98 به بعد قیر رایگان به خاطر ارز 4 هزار و 200 تومانی ارائه نشد.

محتشمی پور در با بیان اینکه طرح قیر تهاتری به خاطر فسادی که ایجاد کرده بود، متوقف شد، توضیح داد: عمده مشکلات آن مربوط به سال 97 بود؛ قبل از آن عرضه محصول قیر در بورس کالا در یک فرایند رقابتی تعیین می شد اما بعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 حلقه فساد در طرح اعطای قیر رایگان/ حواله های قیر از کجا سر درآورد؟

4 حلقه فساد در طرح اعطای قیر رایگان/ حواله های قیر از کجا سر درآورد؟