مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 06:052020-07-22فرهنگي

بررسی کارنامه سهروردی پژوهی


نشست نقد دو کتاب «تبارنامه اشراقیان» نوشته زهرا زارع و «ساختار منطقی فلسفه های اشراقی» نوشته سیده زهرا مبلغ و همچنین بررسی کارنامه سهروردی پژوهی در سال 98 برگزار می شود.

- نشست نقد دو کتاب تبارنامه اشراقیان نوشته زهرا زارع و ساختار منطقی فلسفه های اشراقی نوشته سیده زهرا مبلغ و همچنین بررسی کارنامه سهروردی پژوهی در سال 98 برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این نشست همزمان با روز بزرگداشت سهروردی در ساعت 15 روز سه شنبه (هفتم مردادماه) با حضور زهرا زارع، سیده زهرا مبلغ و علی اصغر محمدخانی در مرکز فرهنگی شهرکتاب به صورت مجازی برگزار و کارنامه سهروردی پژوهی در سال 1398 نیز تحلیل و بررسی می شود.

در سال گذشته دو اثر درباره شیخ اشراق توسط انتشارات هرمس منتشر شد؛ کتاب تبارنامه اشراقیان نوشته زهرا زارع که رساله دکتری او با عنوان نسب نامه و طریقه عرفانی شیخ اشراق برگزیده پنجمین دوره جایزه دکتر فتح الله مجتبایی و با عنوان تبارنامه اشراقیان منتشر شد.

در معرفی این کتاب آمده عنوان شده است: نویسنده در این پژوهش کوشیده است که در پرتو نگاهی تاریخی ـ تحلیلی و با ارائه قرائن متنی و عقلی این تبارنامه معنوی شیخ اشراق را بازکاوی کند و به ترسیم مختصات روشنی از وجوه حکمت خسروانی و فیثاغوری و عناصر آن و نیز حکمای متألّهی که نمایندگان آنهایند، دست یاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی کارنامه سهروردی پژوهی

بررسی کارنامه سهروردی پژوهی