مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 07:052020-07-22اقتصادي

بهره برداری از حدود 17 هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار 27 استان


16 هزار و 834 هکتار باغ در اراضی شیب دار در 27 استان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری در روز پنج شنبه (2مرداد) به بهره برداری می رسد.

- 16 هزار و 834 هکتار باغ در اراضی شیب دار در 27 استان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری در روز پنج شنبه (2مرداد) به بهره برداری می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، بهره برداری از 16 هزار و 834 هکتار در اراضی شیب دار در 27 استان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری یکی از دستاوردهای مهم در حوزه کشاورزی در سال جهش تولید است که همزمان با 809 طرح گلخانه ای و مجتمع گلخانه ای در 8 استان کشور و چند طرح مهم آب و خاک در کشور فردا پنجشنبه به بهره برداری می رسد.

از مزایای افتتاح این پروژه افزایش اشتغال پایدار و تغذیه و تقویت سفره های آب های زیرزمینی است که به نوبه خود باعث کاهش مهاجرت روستاییان به مناطق شهری، کاهش پدیده حاشیه نشینی در شهرها و کاهش تهدیدات سیاسی، امنیتی و اجتماعی ناشی از بیکاری خواهد شد.

بر اساس مطالعات انجام شده، بالغ بر 860 هزار هکتار از اراضی شیب دار کشور دارای امکان توسعه کشت گونه های مثمر کم آب بر باغی و گیاهان دارویی با ارزش افزوده بالا شامل انگور، بادام، انجیر، گردو، فندق، انار، توت، گیاهان دارویی و سایر گونه های سازگار است که با در نظر گرفتن سیاست ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از حدود 17 هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار 27 استان

بهره برداری از حدود 17 هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار 27 استان