مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 07:252020-07-22دانش

پیشنهاد سازمان سنجش برای حذف سهمیه بومی گزینی و جایگزین آن


معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت:پیشنهاد ما این است که سهمیه بومی گزینی به طور کامل حذف شود و به جای آن سهمیه بندی مناطق 1، 2 و 3 در راستای دسترسی بیشتر مناطق کم برخوردار در نظر گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلسه 344 شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بررسی موضوع سهمیه بومی گزینی کنکور سراسری برگزار شد.

احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش به ارائه گزارش بررسی سهمیه های موجود آزمون سراسری پرداخت و گفت: مصوبه سهمیه بومی گزینی در سال 1369 به منظور کاهش مشکلات احتمالی نظیر کمبود خوابگاه و امکانات رفاهی، کاستن از مهاجرت های درون کشوری و.

در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

وی در مورد دسته بندی رشته های تحصیلی در گزینش بومی خاطرنشان کرد: رشته های مختلف تحصیلی در تمامی گروه های آزمایشی با توجه به ماهیت و میزان ارائه آنها در کل کشور به چهار دسته رشته های استانی، ناحیه ای، قطبی و کشوری تقسیم بندی می شوند.

جمالی در مورد رشته های استانی گفت: رشته های استانی به رشته هایی گفته می شود که از لحاظ بازار کار به متخصصان بومی این رشته نیاز است.

وی افزود: رشته های ناحیه ای نیز جزء رشته هایی هستند که در برخی از استان ها ارائه نمی شوند اما در استان های مجاور به عنوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد سازمان سنجش برای حذف سهمیه بومی گزینی و جایگزین آن

پیشنهاد سازمان سنجش برای حذف سهمیه بومی گزینی و جایگزین آن