مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 07:352020-07-22اقتصادي

فعالیت 50 کارگاه «گوهر تراشی» در لرستان/ بیشترین صادرات مربوط به انگشتر مردانه است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به فعالیت 50 کارگاه گوهر تراشی در این استان گفت: بیشترین صادرات این حوزه مربوط به انگشتر مردانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید امین قاسمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به دوره های آموزشی و آشنایی مردم با صنعت گوهر تراشی، خوشبختانه شاهد افزایش کارگاه های این رشته در استان هستیم.

وی اظهار داشت: حدود 50 کارگاه فعال گوهر تراشی در لرستان مشغول به فعالیت هستند و تقریباً در همه شهرستان های استان کارگاه های سنگ تراشی برپا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه اکثر کارگاه های استان از سنگ های قیمتی و تزیینی استفاده می کنند افزود: در لرستان کاربرد این صنعت زیبا بیشتر شامل زیورآلات و اکسسوری های زنانه و مردانه مانند انگشتر، گردنبند، دستبند، پابند، گوشواره و… می شود.

قاسمی بیان داشت: 200 هنرمند لرستانی در این رشته مشغول به فعالیت هستند و در این زمینه آموزش های مختلفی نیز توسط معاونت صنایع دستی استان در طول سال انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 60 درصد معادن لرستان شامل سنگ های تزیینی هستند و 18 نوع ماده معدنی از معادن استان استخراج می شود اظهار کرد: سنگ های تزیینی معادن استان لرستان بیشتر مصارف ساختمانی داشته لذا موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 50 کارگاه «گوهر تراشی» در لرستان/ بیشترین صادرات مربوط به انگشتر مردانه است

فعالیت 50 کارگاه «گوهر تراشی» در لرستان/ بیشترین صادرات مربوط به انگشتر مردانه است