مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 09:202020-07-22سياسي

کرونا به کلیشه های عرفی در ازدواج خاتمه داد


رییس دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران با تاکید بر نقش فرهنگ سازی بر ترغیب افراد به ازدواج گفت: کرونا یک نگاه جدیدی در حوزه کلیشه های عرفی ازدواج ایجاد کرد؛ - به عبارتی این ویروس در حوزه ازدواج حامل یک شعار بود، آن هم اینکه میتوان ساده ازدواج کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مسلم محمدی در گفت و گو با ایسنا قم با تبریک ایام ذی القعده و روز ازدواج عنوان کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا در جامعه نباید امید را از دست داد، کرونا با وجود جنبه های تهدیدی خود، جنبه های مثبت و مفیدی را نیز ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ازدواج در ایران از مرحله معضل عبور کرده است، گفت: اگر تا سال 2030 وضعیت تکثیر نسل به همین گونه ادامه یابد، ایران تبدیل به پیرترین کشور جهان خواهد شد.

کارشناس فرهنگی با بیان اینکه جهان، ایران را به عنوان یک نمونه نامناسب در روند جمعیت به رسمیت می شناسد، افزود: این مسئله تولید نسل مستقیما مرتبط با ازدواج است.

محمدی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در ایران 12میلیون جوان مجرد بین 22تا 35 سال وجود دارد که نسل مولد جامعه هستند و طبق آمار سالیانه 10درصد این افراد ازدواج می کنند اما درسال گذشته به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی همین آمار نیز کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا به کلیشه های عرفی در ازدواج خاتمه داد

کرونا به کلیشه های عرفی در ازدواج خاتمه داد