مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 10:502020-07-22دانش

موضوع سهمیه بومی گزینی کنکور سراسری بررسی شد


موضوع سهمیه بومی گزینی کنکور سراسری در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلسه 344 شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بررسی موضوع سهمیه بومی گزینی کنکور سراسری برگزار شد.

رییس دانشگاه علم و صنعت : ضرورت اعمال سهمیه بومی گزینی در دانشگاه های محلی و منطقه ای دکتر جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت به سطح بندی دانشگاه ها توسط وزارت علوم اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی جامع در سطح بین المللی، ملی، منطقه ای و محلی سطح بندی شدند.

وی تصریح کرد: رسالت یک مرکز آموزش عالی محلی باید ایجاد رشته های مورد نیاز منطقه و تقویت نیروی انسانی منطقه باشد.

ذاکری به ضرورت اعمال سهمیه بومی گزینی در دانشگاه های محلی و منطقه ای تأکید کرد و گفت: در راستای عدالت آموزشی سهمیه بومی گزینی برای دانشگاه های سطح یک نباید اعمال شود.

در ادامه غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به تفاوت شرایط تعداد مراکز آموزشی زمان تصویب مصوبه سهمیه بومی گزینی با حال حاضر اشاره کرد و گفت: در زمان تصویب مصوبه سهمیه بومی گزینی در کل کشور 445 مؤسسه آموزشی فعال بوده است و در سال 1396 تعداد مؤسسه آموزشی 2645 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضوع سهمیه بومی گزینی کنکور سراسری بررسی شد

موضوع سهمیه بومی گزینی کنکور سراسری بررسی شد