مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 10:552020-07-22دانش

پیشنهاد سازمان سنجش برای حذف سهمیه بومی گزینی


معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه پذیرش در دانشگاه های برتر کشور نباید به صورت بومی گزینی اجرا شود، گفت: حذف مصوبه بومی گزینی باعث می شود که داوطلب غیر بومی با نمره علمی بالاتر پذیرفته شود.

- معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه پذیرش در دانشگاه های برتر کشور نباید به صورت بومی گزینی اجرا شود، گفت: حذف مصوبه بومی گزینی باعث می شود که داوطلب غیر بومی با نمره علمی بالاتر پذیرفته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ دکتر احسان جمالی در جلسه 344 شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی به ارائه گزارش بررسی سهمیه های موجود آزمون سراسری پرداخت و گفت: مصوبه سهمیه بومی گزینی در سال 1369 به منظور کاهش مشکلات احتمالی نظیر کمبود خوابگاه و امکانات رفاهی، کاستن از مهاجرت‎های درون کشوری و.

در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

وی درمورد دسته بندی رشته های تحصیلی در گزینش بومی خاطرنشان کرد: رشته های مختلف تحصیلی در تمامی گروه های آزمایشی با توجه به ماهیت و میزان ارائه آنها در کل کشور به چهار دسته رشته های استانی، ناحیه‎ای، قطبی و کشوری تقسیم بندی می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمرکز اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر جمالی در مورد رشته های استانی گفت: رشته های استانی به رشته هایی گفته می شود که از لحاظ بازا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد سازمان سنجش برای حذف سهمیه بومی گزینی

پیشنهاد سازمان سنجش برای حذف سهمیه بومی گزینی